Christmas in the states

hej finisar. nu är julen över och jag är heeeelt exhausted. det har varit en lång men rolig helg. efter vi åkte hem från beachhouset så åkte jag hem till mig, duschade och fräschade till mig. vid halv 6 tiden hade vi julmiddag hemma hos mig, jag min värdfamilj, min värdmammas syrra och hennes man. jätte gott var det. de ville att jag skulle säga något på svenska innan maten "vad ska jag säga?" sa jag, "merry christmas in swedish", haha. vi drack vin, åt god mat. min värdmamma hade lagat mycket och dessutom gjort egna svenska köttbullar vilket blev en hit. jag brukar säga att hon är nog bättre än vad hon tror. efter några timmar med dom åkte jag iväg till fridis där det var "fest" (kinda. var ta me fan mer fest i mitt hus, haha) men det är ändå alltid kul att åka hem till frida. gillar hennes värdfamilj! efter det åkte jag hem och slog in de sista paketen.

på juldagsmorgonen väcker min lillkille mig halv 8 så går vi alla ner och öppnar paket. det var en maaassa paket. min värdfamilj hade så att vissa av de stora paketen tomten kom med var öppnade och stod framme redan, vilket var skitsmart tycker jag. då kommer de ner och ser de. sen var det en massa fler julklappar. sjukt mycket. hängde och lekte och sen sov jag ungefär 2 timmar till efter. vid halv 11 hade vi brunch. min värdmammas mamma kom dit och vi alla åt god mat och drack mamossas. vi börjar tidigt ;) jag fick dessutom en julklapp av barnens nana. hur sött är inte det då?

på eftermiddagen åkte vi till min värdpappas föräldrar där nästan hela släkten var. god mat och jag älskar min värdpappas familj, de är jätte härliga. där fick jag också en julklapp. underbara familjer eller vad. man känner sig så uppskattad och inräknad i familjen! var där i några timmar och sen åkte jag hem till miss frida igen där hon och jag satt och pratade med hennes värdmammas mamma och hennes man i några timmar om allt och inget. hennes värdmammas mamma är skit skön, inte blyg med att säga vad hon tycker alls. haha. sånna gillar jag!

efter det åkte vi till en kompis till frida där vi hängde och träffade härliga människor : ) avslutade natten hemma hos mig, då jag kom hem med en full frida. haha. jag själv körde så jag drack inget (amerikanskt räknesätt. haha) härlig helg och är så jäkla glad att jag fick vara med om allt detta. så kul!

- nu när jag läste igenom allt detta inser jag att jag inte skrivit med idas namn en gång. hon var ju också med, såklart. hela tiden. skulle inte fira jul i usa utan min bästa!!


vårat försök till svenskt julbord ; )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0