Julafton i USA.

GOD JUL alla fina människor där hemma. hoppas ni har en underbar julafton hemma i sverige. här har jag, frida och ida försökt gjort det så svenskt som möjligt. vi åkte till hennes beachhouse igår, har försökt lagat en julmiddag så gått det gick, öppnade presenter igårkväll och drack baileys sent inpå morgonen ute på terrassen under en filt. så det var mysigt, men julkänslan fanns inte riktigt där ändå.

sitter just nu på starbucks med flickorna - vi har skypat med våra familjer hemma i sverige. det var jätte kul och jag fick se min älskade hund och katt som jag inte har sett på många månader nu. idag blir det julafton middag hemma i huset och sen ska jag nog till fridas värdfamilj på julafton fest. även fast jag är glad att vara här, så kan jag lätt säga att svensk jul är den bästa. hitills. men jag är nog säker på att jag kommer tycka så efter detta är slut också. men jag är bara glad att jag får spendera tid med mina bästa svenskar här, så det blir lite svensk känsla iallafall.

så god jul och njut av dagen så mycket ni bara kan. PUSS OCH KRAM, saknar och älskar er!

Kommentarer
Postat av: Klara

Blev inte julen som du tänkt dig? Du har klagat innan på att man ska fira amerikansk jul när man är där och nu skriver du att du saknar svensk jul:S Man fick inte ha hemlängtan och sen hade du det sj ändå! ska kanske tänka på vad man kläcker av sig innan man skriver så sj :)

2011-12-25 @ 10:11:34
Postat av: julia

julen blev jätte bra här i usa! jag hade ingen julkänsla innan denna helg. alls. och visst saknade jag svensk jul lite den 24 då vi satt på starbucks medan man skypade med andra som satt hemma runt granen, alla våra familjer. det betyder inte att önskade att jag var hemma i sverige. svensk jul är underbar, amerikansk likaså.

2011-12-28 @ 02:43:31
URL: http://enlitenaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0