It has come to an end.

This is it.

21 februari 2011 - 21 februari 2012. Ett år! Ett år har gått och oj vad det har hänt mycket, minnen man skapat, människor man träffat och skapat starka band med. För ett år sen kände jag inte dessa underbara människor jag träffat under mitt år i USA. jag har växt mer än någonsin och blivit starkare som person. au pair är inte bara ett jobb, det är en livsstil som kommer förändra dig något otroligt!

spenderade måndagen med de människor som står mig närmast. på kvällen gick vi ut och åt middag på king of prussia, ett av usas största köpcentrum, 5 min från där isas värdfamilj bor. fattade det inte då. att jag skulle åka hem dagen efter. ingen fattade det nog tror jag. ida började gråta. jag grät igår, victoria grät igår, frida grät igår, min värdfamilj grät igår. många tårar föll igår då jag sa hejdå till mitt au pair år och tog flyget hem till sverige.

nu sitter jag i min säng. OJ vad mycket känslor som går igenom mig nu, har gråtit så mycket idag. vet inte vad jag känner, vet bara att jag saknar mitt liv i USA. redan! saknar alla människor. jag är glad att jag är hemma igen, don't get me wrong. jag ser fram emot att träffa alla här hemma. men jag har förändrats. jag är inte samma julia som för ett år sen lämnade sverige.

det går inte med ord att beskriva hur jag känner. jag blir känslosam nu när jag skriver detta - för det är bara en sjuk situation. hur kan man åka till ett ställe, stanna ett år och INTE bli fast? jag försöker tänka positivt, även fast jag vill låta mig själv gråta om jag vill gråta. jag kan inte vara au pair för evigt. tack och lov för skype.

om två månader är mina närmaste svenskar i USA hemma här igen. de jag har spenderat varje dag i över ett år med. vi har delat så mycket, vi är en stor familj nu. WE FOUND LOVE!

"One year went past faster than I expected. It was the best year of my life and I'm so thankful for everything and for all the amazing people I've met and got to known. I've found friends for life and an american family I'll always love with all my heart.. You only live once, take a leap of faith and try. For me it turned out way better than I ever thought was possible. Let's close this chapter and start write a new one.. I love you all!"

Kommentarer
Postat av: Anonym

sv: JAAAAAAAA sjukt att ett år gått!!

2012-02-23 @ 07:17:53
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0