Lev i nuet

borta bra, men hemma bäst? men vad händer om man har två hem då?

har varit hemma i snart en vecka, och det börjar gå lite lättare för var dag. kanske är det för jag har daglig kontakt med mina vänner borta i usa. kanske är det för jag träffat och pratat med mina fina och efterlängtade vänner här i sverige? vad det än är så börjar jag känna mig lite mer stabil. inte lika känslosam. vilket känns bra. visst saknar jag min värdfamilj och mina barn i usa, men jag försöker vara positiv till framtiden. jag har ju mycket skoj framöver jag vill hinna med också. man kan ju faktiskt inte vara au pair för alltid..

att vara au pair är en trygghet när man väl kommit in i det. man får pengar varje fredag, man har sina vänner och rutiner och dagarna rullar på. jag hann knappt sätta mig ner och andas och tänka till. jag hade kul och jag levde för stunden! här hemma kastas man tillbaka till verkligheten. den tuffa, ibland gråa och trista verkligheten. man måste hitta jobb för att få pengar, man måste städa sitt rum igen (låter ju jätte bortskämt, men man blir lätt lite bortskämd över att vara au pair i USA) och gå/cykla/ta bussen ibland.

jag är glad att jag börjar hitta tillbaka. jag försöker tänka positivt och tänka på USA som en rolig upplevelse och ett år jag kommer minnas för resten av mitt liv. visst är det jobbigt att inse att det aldrig kommer tillbaka. det var once-in-a-life-time och den tiden är förbi. men nu väntar nya upplevelser, nya städer att se och nya länder att upptäcka.

och till alla er blivande och nuvarande au pairer - LEV I NUET! ta vara på varje sekund, var positiv och tänk inte för mycket. var framåt, social och gör saker du aldrig trodde du skulle göra och saker du egentligen inte vågar att göra. och framförallt, försök bryta dig ur au-pair-bubblan, träffa amerikaner också. det gjorde jag. jag och mina vänner i USA lärde känna väldigt många amerikaner och vi hade så himla kul!

jag älskar usa. det ligger mig varmt om hjärtat. och jag är så j-ä-v-l-a glad att jag tog chansen!


Kommentarer
Postat av: ERIKA EDORSSON

Hur duktig var du på engelska innan du blev au-pair? Jag skulle tycka det va jätteroligt att åka men är lite orolig för engelskan.. har G i engelska A och B, men alltså jag förstår ju engelska och kan prata det är ju inte så att jag inte skulle fatta och kunna göra mig förstådd.. men ändå. Man är ju lite orolig. Men jag skulle även tycka att det är en jättechans att förbättra engelskan!

2012-02-27 @ 22:43:20
URL: http://erikaedorsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0